EN

Low season? Keli patarimai, kaip dirbti su influenceriais vasarą

Sveiki, čia influencerių mitų griovėjai. Šiandien griausime mitą, kad vasaros atostogos – ne tik moksleiviams, bet ir nuomonės formuotojams. Pasidalysime ir keliais patarimais, kaip pasiruošti sezonui, kad rezultatus influencerių rinkodaros veiksmai atneštų nesujaukdami ir jūsų atostogų planų. 

Sezoninė influencerių rinka? 

Net jei patys sėdite reklamos užsakovų kėdėje, turbūt pripažinsite, kad lapkričio ir gruodžio mėnesiais atvėrus socialinių tinklų srautą nuo reklamų raibsta akys. Visai kitaip nei vasaros sezonu, kuris influenceriams prasideda jau gegužei įpusėjus.

Socialiniuose tinkluose, komunikacijos tinkleliuose ir nuomonės formuotojų el. pašto dėžutėse gegužę įsivyrauja tyla – iki rugsėjo, kai visko vėl prireiks „čia ir dabar“. Tylą praskrodžia nebent pavienės sezoninių produktų (ledų, nealkoholinio gaivinančio alaus ar maudymosi kostiumėlių) reklamos. 

Kodėl taip nutinka? Tarp užsakovų vyrauja tikėjimas, kad vasarą socialinius tinklus atostogų išleidžia visi – ir nuomonės formuotojai, ir reklamos užsakovai, ir jų sekėjai. Tačiau tai nėra visai tiesa. Per atostogas pramoginio turinio vartojame dar daugiau, todėl eterio ir galimybių pasiekti savo tikslinę auditoriją vasarą tikrai netrūksta. O ir influenceriams vasaros saulė netrukdo sukurti įspūdingų reklaminių integracijų – net ir gulint prie jūros.

Cheatsheet: veiksminga ir neveiksminga reklama vasarą

Tad ką daryti, kad vasarą jūsų influencerių reklamos kampanijos sublizgėtų – o gal ir pelnytų vieną kitą apdovanojimą? Turime idėjų. 

Ką daryti? 

Būti ten, kur jūsų auditorija

Kur vasarą leidžia jūsų gerbėjai ir pirkėjai? Galbūt jie linksminasi muzikos festivaliuose, aktyviai sportuoja vandenlenčių parke ar su bičiuliais kvatoja komikų organizuojamuose gyvuose renginiuose? 

Neseniai pasakojome apie „offline“ influencerių rinkodaros tendencijas – į jas atsižvelgti vasarą ypač pravartu. Už parankės čiupkite savo prekių ženklo ambasadorių ar širdžiai mielą influencerį ir atsidurkite įvykių sūkuryje – taip savo kampanijoms suteiksite autentiškumo, kuris vasarą yra ypač svarbus. 

O gal vasarą jūsų auditorija svajoja kur nors patekti – kad ir į filmo ekraną? Pakviesdami influencerius pakeliauti galite suteikti jų sekėjams progą aplankyti naujas vietas virtualiai. Panašiai kaip Inidė Jasnauskaitė su „Nissan Lietuva“ nuvykusi į „Gran Turismo“ lenktynių trasą.  

Kviesti influencerius susiburti

Ilgi vasaros vakarai suteikia daug progų susipažinti ir stiprinti ryšį tarp prekių ženklų, jų ambasadorių ir gerbėjų. Kviečiame imti pavyzdį iš mūsų klientų „Douglas“, kurie praeitąmet PRIDE mėnesio proga jam skyrė savo vasaros renginį. Smagi programa, spalvingos veiklos ir aiškiai deklaruojamos vertybės virsta įtraukiu turiniu, kuriuo dalijasi kiekvienas, sudalyvavęs renginyje. 

Tiesa, inicijuoti savo renginius – ne vienintelis kelias. Vasarą vyksta daugybė įdomių ir humoru persmelktų turinio kūrėjų projektų, kurių neparėmę prekių ženklai vėliau apmaudžiai atsidūsta. Galbūt jūsų radare jau atsidūrė komikų organizuojami  ir energingas auditorijas suburiantys renginiai, tokie kaip „Hiparikai Live“ arba „Komandiruotė“? Pasitikėkite mumis – žmonės vertina prekių ženklus, remiančius mėgstamus kūrėjus. 

Turinio kūrėjų susibūrimai vyksta ir virtualiai – atsiranda vis daugiau skaitmeninių vasariško turinio projektų. Puikus pavyzdys yra serialas „Šeima“, suvienijęs Justo Pečeliūno, Godos Kujavskytės (arba Godos Problemos), Inetos Stasiulytės ir Timūro Augucevičiaus auditorijas bei vos po kelių epizodų pasklidęs taip plačiai, kad prekių ženklai iškart norėjo ten atsidurti. 

Įjungti kūrybiškumą

Rinkodaristų išmintis sako: vidutiniškai idėjai būtinas geras planavimas ir tinkamas momentas, tačiau puiki idėja rezultatų pasieks bet kuriuo metu. Įgyvendinę šimtus projektų  mes įsitikinome, kad vasarą geriausių rezultatų pasiekia smagios ir energingos idėjos. 

Atsispirti galite nuo vasaros atributų – kaip tik taip padarė „Laneige“, nusiųsdami influenceriams savo naująją lūpų kaukę arbūze. Vasarą pasiteisins ir žengti papildomą žingsnį – jam įkvėps „MAC cosmetics“, produktų rinkinius pavadinę populiarių turinio kūrėjų vardais

Idėjų negana? Dalijamės keliais Lietuvoje puikius rezultatus pasiekusiais pavyzdžiais įkvėpimui:

Ko nedaryti? 

Siųsti dovanas ir tikėtis greito rezultato

Dovanas mėgstame mes, dovanas mėgsta ir influenceriai. Tačiau vasarą dovanų kampanijas reikia apgalvoti ypač atsakingai – gali būti, kad į pajūrį išsikomandiravusių mėgstamų nuomonės kūrėjų jūsų siunta laiku nepasieks. 

Kiekvienai taisyklei egzistuoja ir išimtis – pavyzdžiui, ši sėkminga „Maltesers“ įvedimo į rinką ir pardavimų skatinimo kampanija, kurios metu Lietuvoje 50 influencerių sugeneravo net 136 turinio vienetus. Dėl influencerių nusiteikimo saldainiais dalintis su draugais, ši kampanija netilo kelias savaites – tol, kol visi spėjo išragauti šokoladinių burbuliukų. Influencerių rinkodaros dėsniams prieštaraujančios kampanijos sėkmę lėmė dovanos įspūdingumas ir produkto patrauklumas – tad vasarą verta pasirūpinti, kad jūsų siunta būtų išties extra.

Galiausiai, įspėjame, jei nutarsite siųsti dovanas vasarą, pasiruoškite, kad socialiniuose tinkluose jūsų produktas gali atsidurti kiek pavėlavęs – arba jau tada, kai to nebesitikite. 

Planuoti kampanijas paskutinę minutę

Nutarėte tylesnį ir lengvesnį vasaros eterį išnaudoti savo prekių ženklui? Tuomet nepasilikite planavimo darbų paskutinei minutei. Organizuojant vasaros reklamos kampanijas, pirmiausia įsitikinkite, kad jūsų pasirinkti nuomonės formuotojai bus pasiekiami, o visi kampanijos aspektai – patvirtinti iš anksto. Pravartu pasilikti ir kiek daugiau laiko turinio patvirtinimams – juk ir patys galite užsimanyti darbą saulėtą dieną iškeisti į laisvadienio pabimbinėjimą.

Mes pasiruošę dirbti kartu.
susisiekite