„Socialiniai tinklai atsibodo, išeinu!“ – atrodytų, kad ši vis dažniau girdima frazė turėtų išgąsdinti dirbančiuosius influencerių marketingo srityje. Tačiau su nuomonės formuotojais bendradarbiaujantys specialistai žino ką atsakyti. „Tuomet susitiksime realybėje“, sakome mes.
Prekių ženklai „eina į žmones“
Kasdien dirbdami socialiniuose tinkluose, nardydami algoritmuose ir analizuodami kampanijų rezultatus įsitikinome – pastaraisiais metais, kaip niekada anksčiau, influenceriai ir prekių ženklai nebijo žengti į realų pasaulį, kurti tikrą ryšį, o tik tuomet, jei reikia, jį perkelti į socialinius tinklus.
Prekių ženklai drauge su influenceriais „eina į žmones“ – pavyzdžiui, per aktyvacijas fizinėse parduotuvėse ar dovanų medžiokles paštomatuose. Neatsilieka ir influencerių marketingo strategai, inicijuodami vis daugiau gyvų susitikimų ir renginių, kuriančių abipusę naudą turinio kūrėjams bei prekių ženklams. Kaip tai vyksta? Turime kelis pavyzdžius.
Aplink pasaulį – su žinomais brendais
Arba – į turbūt mylimiausią pasaulio festivalį „Coachella“ su „Douglas“. „Douglas“ sukrovė lagaminus draugėms-influencerėms Karolinai Meschino ir Dovilei Tiriūtei. Prie šio projekto visose trijose Baltijos šalyse prisidėjo ir mūsų komanda.
Kelionės, inicijuojamos prekių ženklų, yra vis dažnesnė praktika visame pasaulyje, leidžianti kurti stiprų ryšį tarp influencerių, jų gerbėjų ir prekių ženklų. Nesunku suprasti kodėl: tikri išgyvenimai ir nuotykių pilnos kelionės įtraukia labiau nei nudailintos fotosesijos, o prekių ženklai gauna daugybę progų sužibėti skirtinguose kontekstuose. Pavyzdžiui, sukurdami teminę atributiką, ja papuošdami nuomonės formuotojus, o gerbėjams suteikdami progą tokią pat laimėti – visai kaip padarė ir „Douglas“.
Dovanos kitame lygyje
Žanro klasika: dovanų ar prekių „unboxing“ vaizdo įrašus mėgsta ir sekėjai, ir prekių ženklai. Tačiau pastaraisiais metais norintys nepaskęsti dovanų jūroje imasi rimtesnių priemonių – dovanas verčia tikrais komunikaciniais įvykiais.
Pavyzdžiui, amerikiečių limonado gamintojai „Poppi“ savo „Super bowl“ kampanijai pasitelkė kūrybiškumą, netelpantį į rėmus – o kartais ir pro durų staktą. Influenceriams jie išsiuntė ir jų namuose įrengė gėrimų automatus („vending machines“) su „Poppi“ limonadais. Turbūt pastebėjote, kad Lietuvos influenceriai taip pat vis rečiau išpakuoja paprastą kartoninę dėžę – kartais dėžė virsta tikra skrynia, o kartais dovaną į rankas įteikia ne kurjeris, o iš ekrano į realybę persikėlęs prekių ženklo talismanas.
Draugiškas patarimas: apdovanojant influencerius, nevalia pamiršti ir savo klientų. Į realų gyvenimą persikeliantis influencerių marketingas suteikia progą sugrįžti prie „klientas – svarbiausia“ filosofijos, ir taip kurti patirtis bei turinį, kuris rezonuoja, įtraukia ir padeda susidraugauti su esamais ir būsimais pirkėjais bei vartotojais.
Akis į akį – su pirkėjais
Mūsų klientai „Marina Rinaldi“ ne vienerius metus į naujo sezono pristatymus kviečia ilgametes savo pirkėjas. Gyvi renginiai su pramogomis ir dovanomis yra tarsi padėka UGC kūrėjams ir prekių ženklo gerbėjams už įsitraukimą.
Taip, suplanuoti renginį, paruošti dovanų jo dalyviams ir užtikrinti nuoseklią patirtį kainuoja daugiau nei supakuoti dar vieną siuntinį influenceriams, tačiau grąžą matuoti mėgstame – ir renginiai ją neabejotinai atneša. Gyvų renginių ir aktyvacijų sėkmę matuojame ne tik straipsniais spaudoje ir pasidalijimais socialiniuose tinkluose, bet ir sukurtomis prekių ženklo asociacijomis su žmonėmis, emocijomis, gyvomis pažintimis ir atsivėrusiomis naujomis galimybėmis ateityje.
Tegu laimi draugystė(s)
Nors ilgalaikį bendradarbiavimą su nuomonės formuotojais mėgstame pradėti gyvu susitikimu, įprastai nauja influencerių marketingo kampanija yra derinama senu geru el. paštu. Tačiau, kurdami bendruomenę – ypač ambasadorių – pasitelkiame ir kitas strategijas. Tarkime, „Lidl“ naujos kampanijos pristatymas vyko virtualaus susitikimo formatu, kur dalyvauti buvo pakviesti visi ambasadoriai. Taip darsyk susitikome, užmezgėme ryšį ir vieni kitus pamotyvavome. Geriausiai mūsų motyvaciją inicijuoti tokius projektus apibendrina partnerės Aistės Stalmokaitės žodžiai:
„Pastaraisiais metais žodis „santykis“ tapo esminiu terminu mūsų darbe. Šiemet net į agentūros strategiją santykio kūrimą įsitraukėme kaip vieną iš strateginių krypčių. Prekių ženklams, ypač, jeigu tai – didelės įmonės, gali būti sunku tą santykį kurti su kūrėjais, savo pirkėjų bendruomene – mes čia ir stengiamės jiems padėti.“