Liepos pabaigoje Lietuvos rinkodaros pasaulį pasiekė žinia, jog socialinis tinklas „TikTok“ nuo rugpjūčio 1 d. įjungia reklamų galimybę. Tarp nenutrūkstančio, organiško video įrašų srauto vis dažniau matysime ir SPONSORED žymą, kuri privers suklusti – ypač tada, kai reklama akis badys spindėdama platformai neįprastu tobulumu. Būtent čia į pagalbą gali ateiti nuomonės formuotojai, kurie, kasdien kurdami turinį, žino geriausiai, kas žavi jų auditoriją, o kas geriausiai akceleruos unikalų „TikTok“ algoritmą. Ne veltui užsienio rinkose influencerių ar UGC kūrėjų reklamos yra vienas labiausiai rekomenduojamų formatų. Taigi – ką reikia žinoti, prieš pradedant dirbti su apmokama „TikTok“ nuomonės formuotojų reklama? Savo įžvalgomis dalijasi Influenceriai.lt influencerių marketingo strategė ir komandos vadovė Fausta Barauskaitė.
Kodėl verta rinktis kūrėjus „TikTok“ reklamoms?
Platformos duomenimis, turinys, kuris yra sukurtas būtent puslapiui „For You“, yra ne tik labiau įtraukiantis nei reklamos, kurios yra dublikuojamos iš kitų socialinių tinklų, bet ir turi ilgesnį žiūrimumo laiką. Tyrimai rodo, jog būtent influencerių turinys padeda geriausiai susieti prekės ženklą su žemiškumu, paprastumu ir padeda susigretinti su žiūrovu, o tai lemia ir išaugusius pardavimus. Įtaka yra akivaizdi – 1 iš 3 vartotojų yra įsigijęs produktą, remiantis influencerio rekomendacija, o noras dar labiau sustiprėja papildžius komunikaciją apmokama reklama (+17%). Svarbu atminti ir tai, jog reklamos taps socialinio tinklo, kuriame žmonės leidžia laiką pramogaudami ar atsipalaiduodami po ilgos dienos, dalimi, tad reklama bus efektyvi tik tada, kai ji kurs tęstinumą su tuo, ką žiūrovas matė prieš tai. Būtent tai ir yra kiekvieno turinio kūrėjo kasdienė duona.
Kokiems prekių ženklams apmokama „TikTok“ reklama bus aktualiausia?
Pirmąja banga su kitomis septyniomis rinkomis, Lietuvoje reklamas bus įmanoma kurti tik veiksmo atlikimui – su tikslu skatinti srautą bei tolimesnes konversijas internetinėse svetainėse. Žinomumo bei matomumo galimybės, teigia atstovai, bus prieinamos tik nuo Naujųjų metų, bet visgi skubėti nereikia – ši platforma organišku pasiekiamumu tikrai nesiskundžia.
Į ką kviečiame suklusti – platforma šluosto nosis būtent mažmeninės prekybos kategorijoje. Prognozuojame, jog pirmąsias reklamas matysime iš drabužių, kosmetikos ir aksesuarų prekių ženklų, kurių rekomendacijos kanale sulaukia daugiau peržiūrų bei įsitraukimo nei bet kokios kitos sritys.
Renkantis nuomonės formuotojus TikTok komunikacijai, labai svarbus ne tik tematiškumas, reputacija ar atitikimas prekių ženklui, bet ir jo patirtis šioje platformoje. Natūralu, jog, Lietuvos influencerių rinkai užaugus būtent Instagram aktyvumo piko metu, tinklo turinio kūrėjai jau dairosi naujų horizontų bei drąsiau migruoja į šį jaunatviškesnį soc. tinklą. Verta atkreipti dėmesį, kokiu turiniu influenceris dalinasi savo paskyroje – iš Instagram persidalintas turinys ne tik nebus veiksmingas dėl persidengiančios šio ir „TikTok“ kanalų auditorijos, bet ir dėl platformos subtilybių – pramoginio, autentiško turinio siekiamybės, kuria naudojasi ir algoritmas.
Radus ir pradedant partnerystę su kriterijus atitinkančiu nuomonės formuotoju, svarbu aptarti ir kuriamo turinio gaires. Pirmenybę rekomenduojame laikyti būtent organiškumui, kadangi geriausius rezultatus šiame kanale generuoja turinys, kuris tarsi kuria video pokalbio iliuziją – rekomendacijos, dienos apžvalga arba nutikusios istorijos atpasakojimas. Šioje platformoje balansavimas tarp autentiškumo ir skatinimo pirkti prekę – kertinis, todėl būtinos diskusijos apie tai, koks produkto ar paslaugos pateikimas bus ne tik efektyviausias, bet ir artimiausias pačiam nuomonės formuotojui.
Kaip panaudoti influencerių sukurtą turinį „TikTok“ reklamai?
„TikTok“ Lietuvoje per agentūras-partneres siūlys du reklamos būdus – apmokestinti organiškai į prekės ženklo įkeltą arba influencerio turinį (angl. Spark Ads) arba jas leisti standartiniu reklamos formatu (angl. Non-Spark Ads). Būtent pirmasis kelias sukurs galimybę pasiekti platesnę auditoriją turiniui, kuris jau įvertintas bei mylimas auditorijos, neprarandant sąsajos su pačia kūrėjo paskyra.
Integracija puikiai pasisekė bei su kūrėju sutariate dėl turinio panaudos reklamai? Paprašykite, kad influenceris per individualaus video reklamos nustatymus (angl. Ad settings) pasirinktų įjungti Ad Authorisation mygtuką, bei, pasirinkęs sutartą autorizacijos datą, pasidalintų su jumis video kodu (video code). Būtent jis, suvedus į reklamos valdymo langą, suteiks galimybę kurti reklamas. Kitas būdas, jeigu nuomonės formuotojas nenori naudoti savo paskyros vardo kaip reklamos šaltinio – su leidimu gauti nuomonės formuotojų turinio failus bei juos paversti reklama rankiniu būdu. Aktualu žinoti, jog video įrašai tokiu atveju negali būti ilgesni nei 60 sekundžių.
Nepamirškime ir teisinių akcentų
Kaip ir mums labiau pažįstamų soc. medijų platformų integracijoms, itin svarbu derybų metu su nuomonės formuotoju aptarti ir galimą video panaudą „TikTok“ reklamai bei, esant poreikiui, įsivardinti papildomą investiciją. Egzistuoja ir sufleris šiam punktui – generuojant reklamos kodą, įmanomi 7, 30, 60, 180 ar 365 dienų panaudos variantai, tad, rengiant sutartis, rekomenduojame išvengti ginčų bei iškart įsitraukti ir nusimatytą dienų laikotarpį. Žinoma, jam pasibaigus, su tuo pačiu kodu reklamos leisti tiesiog nebus įmanoma, kas parodo ir „TikTok“ rūpestį savo kūrėjais bei etiška komunikacija. Verta nepamiršti ir to, jog, jeigu yra naudojamas Spark Ads, pats turinio kūrėjas bus atsakingas už komentarų valdymą. Svarbu sutarti aiškius principus, kaip influenceris bendraus su sekėjais ir ne tik – jeigu vaizdinys ekrane generuos neigiamas reakcijas, ar nuomonės formuotojas lauks žinios iš jūsų, ar gali atsakyti pats? Ar jis gali trinti komentarus (ne)pasitaręs? Nors dažnai šis punktas derybų metu yra praleidžiamas, tačiau bendradarbiavimo eigoje gali apsaugoti nuo įvairių nepatogių situacijų.