Veikiausiai nėra nei vieno interneto vartotojo, kuris nebūtų girdėjęs apie programėlę TikTok. Socialinių tinklų fenomenu tapusi platforma šiuo metu turi daugiau nei milijardą aktyvių vartotojų ir milijonus vaizdo įrašų, tarp kurių praktiškai galima atrasti bet ką. Šokių iššūkiai, interneto memais tampantys augintiniai, įvairūs prank’ai ir naujausias tendencijas bandantys perprasti vyresniųjų kartų atstovai – visa tai telpa po TikTok stogu.
Nenuostabu, kad šiai platformai įgavus tokį populiarumą, dauguma verslų ėmė svarstyti, ar tai yra socialinių medijų ateitis, į kurią verta investuoti? Kol kas Lietuvoje prekių ženklai dar pakankamai nedrąsiai brenda į TikTok vandenis, tačiau šis socialinis tinklas tikrai turi ką pasiūlyti, tiems, kurie ieško naujų būdų pristatyti save auditorijai.
Sėkmę užtikrino algoritmas
Programėlės kūrėjai TikTok pristato kaip „vietą trumpos trukmės vaizdo įrašams, sukurtiems mobiliuoju telefonu“. Tai savotiška vieno kąsnio YouTube versija, kurios turinį sudaro iki 3 minučių trunkantys vaizdo įrašai.
Platforma patraukli tuo, kad ji nemokamai suteikia daugybę galimybių kūrybiškam turiniuisukurti. Kūrėjai gali naudotis plačiu filtrų ir efektų asortimentu bei didžiule garso takelių biblioteka, kurią sudaro populiariausių dainų, televizijos laidų, filmų ar serialų garso įrašai. Garsų galeriją gali pildyti kiekvienas vartotojas, nes turinyje panaudojus originalų garso takelį, jis automatiškai tampa TikTok galerijos dalimi ir šiuo garso įrašu gali naudotis visi programėlės vartotojai.
Vis dėlto, TikTok sėkmės formulės esminis elementas yra ne įrankiai turiniui sukurti, bet unikalus algoritmas, sugebantis prikaustyti vartotojo dėmesį per kelias sekundes. Vos atsidarius programėlę, pirmiausia išvysite ne savo draugus ar sekamus žmones, bet puslapį „For You“, kurio pavadinimas jau sufleruoja, kad ten rasite turinį, kuris yra skirtas individualiai jums. TikTok algoritmas nuolat mokosi iš jūsų veiksmų, įvertindamas, kokius įrašus persiunčiate savo draugams, kuriuos išsisaugote, pažiūrite ne kartą ar po pirmos sekundės nepatikusį video išjungiate. Ilgainiui jūsų TikTok srautas tampa personalizuotas pagal jūsų pomėgius, tad pažiūrėjus vieną vaizdo įrašą, norisi žiūrėti kitą, o galiausiai net nepastebite, kaip prie šios programėlės praleidote gerą pusvalandį.
Skaitant gali pasirodyti, jog visa tai jau kažkur esate girdėję ar net kažkada išbandę. Ir nesuklysite. TikTok pradininke laikoma programėlė musical.ly, kurioje vartotojai žiopčiodavo pagal įvairius garso takelius. Vaizdo įrašų stilius ir formatų galimybės pasikeitė, kai 2017-aisiais bendrovė „Bytedance“ musical.ly įsigijo už 1 milijardą JAV dolerių ir pervadino platformą į TikTok. Šiandien čia karaliauja ne tik lipsync tipo vaizdo įrašai – TikTok gausu šokių, gimnastikos ar net maisto gaminimo iššūkių, o pagrindinis kiekvieno kūrėjo tikslas – sukurti kažką, kas nuvilnytų po visą internetą.
Reklamos galimybės prekių ženklams
Prekių ženklams, norintiems efektyviau pasiekti savo tikslinę auditoriją, programėlės kūrėjai sukūrė specialius mokamos reklamos įrankius. Tiesa, kol kas šie įrankiai veikia dar ne visose rinkose, tačiau netolimoje ateityje prekių ženklai galės rinktis iš:
Vis tik, norint įgyvendinti reklamines integracijas TikTok, nebūtina rinktis pačios platformos siūlomų reklamos įrankių. Tam galima pasitelkti ir platformos tendencijas puikiai išmanančius turinio kūrėjus. Reklama per influencerius leidžia prekių ženklams būti arčiau vartotojų ir būti mažiau „reklamiškiems“ nei tradiciniuose reklamos kanaluose, o tinkamai pasirinkti turinio kūrėjai gali ne tik sukurti kokybišką ir autentišką jūsų siūlomų produktų ar paslaugų reklamą, bet ir pasiekti naujas potencialių pirkėjų auditorijas.
Tendencijos lietuviškajame TikTok
Nors Lietuvoje paties TikTok siūlomų reklamos įrankių išbandyti dar negalime, tačiau kai kurie prekių ženklai jau spėjo sėkmingai išnaudoti šio socialinio tinklo galimybes dirbdami su nuomonės formuotojais.
Nuoseklią TikTok komunikaciją vysto prekių ženklas „Sportland“. Dirbdamas su komikais ir jaunosios kartos kūrėjais, „Sportland“ savo oficialioje paskyroje publikuoja turinį, kuriame atspindi įvairias, visiems atpažįstamas gyvenimiškas situacijas, kartu organiškai integruodami ir prekybos tinkle parduodamą prekių asortimentą.
Gana plačiai influencerius TikTok platformoje pasitelkia ir mobiliojo ryšio tinklas „Pildyk“. Šio prekių ženklo paskyroje turinio kūrėjai ne tik publikuoja pramoginį turinį, bet ir dalyvauja įvairioses iššūkiuose bei virusiniuose trend’uose.
Nuomonės formuotojų reklamines integracijas TikTok’e jau ne kartą išbandė ir tokie prekių ženklai, kaip „Lidl Lietuva“, „Pieno žvaigždės“, „Taffel“ ar virtuali mokykla „Digiklasė“. Tad akivaizdu, jog TikTok gali būti tinkamas kanalas ne tik drabužių ar kosmetikos reklamai, bet ir kitų kategorijų prekių ženklams.
Ką reikėtų žinoti prieš žengiant į TikTok?
TikTok jau spėjo užsitikrinti tvirtą poziciją tarp kitų socialinių tinklų, tad išbandyti populiariausią pasaulyje programėlę savo verslo komunikacijoje daugiau nei verta.
Tačiau svarbu žinoti pagrindinę taisyklę – tendencijas čia diktuoja vartotojai. TikTok platforma yra puiki vieta prekių ženklams naudoti vartotojų sukurtą turinį ir taip pradėti kalbėti apie save, tačiau tendencijas kurti patiems gali būti sudėtinga, nes ne prekių ženklai, o vartotojai nusprendžia, koks turinys čia vertas tapti virusiniu. Tad prekių ženklams belieka aktyviai stebėti platformą, ieškoti naujausių tendencijų, atrasti tinkamiausią būdą jas adaptuoti ir spėti laiku įšokti į traukinį.
Dalinamės savo įžvalgomis, kokius pliusus ir minusus prekių ženklas turėtų pasverti, prieš planuodamas savo komunikacinius žingsnius su influenceriais TikTok platformoje.
Pliusai:
Minusai:
Jeigu pasvėrę visus už ir prieš nutarėte įgyvendinti influencerių kampaniją TikTok – parašykite mums į hello@influenceriai.lt.