EN

TikTok – ar prekių ženklui verta investuoti?

Veikiausiai nėra nei vieno interneto vartotojo, kuris nebūtų girdėjęs apie programėlę TikTok. Socialinių tinklų fenomenu tapusi platforma šiuo metu turi daugiau nei milijardą aktyvių vartotojų ir milijonus vaizdo įrašų, tarp kurių praktiškai galima atrasti bet ką. Šokių iššūkiai, interneto memais tampantys augintiniai, įvairūs prankai ir naujausias tendencijas bandantys perprasti vyresniųjų kartų atstovai – visa tai telpa po TikTok stogu.

Nenuostabu, kad šiai platformai įgavus tokį populiarumą, dauguma verslų ėmė svarstyti, ar tai yra socialinių medijų ateitis, į kurią verta investuoti? Kol kas Lietuvoje prekių ženklai dar pakankamai nedrąsiai brenda į TikTok vandenis, tačiau šis socialinis tinklas tikrai turi ką pasiūlyti, tiems, kurie ieško naujų būdų pristatyti save auditorijai.

Sėkmę užtikrino algoritmas

Programėlės kūrėjai TikTok pristato kaip „vietą trumpos trukmės vaizdo įrašams, sukurtiems mobiliuoju telefonu“. Tai savotiška vieno kąsnio YouTube versija, kurios turinį sudaro iki 3 minučių trunkantys vaizdo įrašai.

Platforma patraukli tuo, kad ji nemokamai suteikia daugybę galimybių kūrybiškam turiniuisukurti. Kūrėjai gali naudotis plačiu filtrų ir efektų asortimentu bei didžiule garso takelių biblioteka, kurią sudaro populiariausių dainų, televizijos laidų, filmų ar serialų garso įrašai. Garsų galeriją gali pildyti kiekvienas vartotojas, nes turinyje panaudojus originalų garso takelį, jis automatiškai tampa TikTok galerijos dalimi ir šiuo garso įrašu gali naudotis visi programėlės vartotojai.

Vis dėlto, TikTok sėkmės formulės esminis elementas yra ne įrankiai turiniui sukurti, bet unikalus algoritmas, sugebantis prikaustyti vartotojo dėmesį per kelias sekundes. Vos atsidarius programėlę, pirmiausia išvysite ne savo draugus ar sekamus žmones, bet puslapį „For You“, kurio pavadinimas jau sufleruoja, kad ten rasite turinį, kuris yra skirtas individualiai jums. TikTok algoritmas nuolat mokosi iš jūsų veiksmų, įvertindamas, kokius įrašus persiunčiate savo draugams, kuriuos išsisaugote, pažiūrite ne kartą ar po pirmos sekundės nepatikusį video išjungiate. Ilgainiui jūsų TikTok srautas tampa personalizuotas pagal jūsų pomėgius, tad pažiūrėjus vieną vaizdo įrašą, norisi žiūrėti kitą, o galiausiai net nepastebite, kaip prie šios programėlės praleidote gerą pusvalandį.

Skaitant gali pasirodyti, jog visa tai jau kažkur esate girdėję ar net kažkada išbandę. Ir nesuklysite. TikTok pradininke laikoma programėlė musical.ly, kurioje vartotojai žiopčiodavo pagal įvairius garso takelius. Vaizdo įrašų stilius ir formatų galimybės pasikeitė, kai 2017-aisiais bendrovė „Bytedance“ musical.ly įsigijo už 1 milijardą JAV dolerių ir pervadino platformą į TikTok. Šiandien čia karaliauja ne tik lipsync tipo vaizdo įrašai – TikTok gausu šokių, gimnastikos ar net maisto gaminimo iššūkių, o pagrindinis kiekvieno kūrėjo tikslas – sukurti kažką, kas nuvilnytų po visą internetą.

Leiskime kalbėti skaičiams

Reklamos galimybės prekių ženklams

Prekių ženklams, norintiems efektyviau pasiekti savo tikslinę auditoriją, programėlės kūrėjai sukūrė specialius mokamos reklamos įrankius. Tiesa, kol kas šie įrankiai veikia dar ne visose rinkose, tačiau netolimoje ateityje prekių ženklai galės rinktis iš:

  • TopView – prekių ženklo video reklama, pasirodanti iš karto vartotojui atsidarius programėlę;
  • In-feed native videos – prekių ženklo vaizdo įrašas, pasirodantis vartotojui įprastai naršant TikTok vaizdo įrašų sraute;
  • Spark Ads – jau publikuoto vaizdo įrašo (savo, kitų kūrėjų sukurto arba tokio, kuriame minimas jūsų prekių ženklas) papildoma sklaida;
  • Promote – organiško turinio sklaidos didinimo įrankis, galintis padėti sugeneruoti daugiau vaizdo įrašų peržiūrų, apsilankymų svetainėje ar pritraukti naujų sekėjų;
  • Branded filters – prekių ženklo sukurtas specialus filtras – toks, kokius siūlo Instagram ar Snapchat platformos. Vartotojai filtrą gali naudoti savo individualiems vaizdo įrašams, taip prekių ženklui kurdami organišką turinį;
  • Branded hashtag challenges – kampanija, kurios metu vartotojai raginami kurti su prekių ženklu susijusį turinį ir žymėti jį specialiai tam sukurta grotažyme.

Vis tik, norint įgyvendinti reklamines integracijas TikTok, nebūtina rinktis pačios platformos siūlomų reklamos įrankių. Tam galima pasitelkti ir platformos tendencijas puikiai išmanančius turinio kūrėjus. Reklama per influencerius leidžia prekių ženklams būti arčiau vartotojų ir būti mažiau „reklamiškiems“ nei tradiciniuose reklamos kanaluose, o tinkamai pasirinkti turinio kūrėjai gali ne tik sukurti kokybišką ir autentišką jūsų siūlomų produktų ar paslaugų reklamą, bet ir pasiekti naujas potencialių pirkėjų auditorijas.

Tendencijos lietuviškajame TikTok

Nors Lietuvoje paties TikTok siūlomų reklamos įrankių išbandyti dar negalime, tačiau kai kurie prekių ženklai jau spėjo sėkmingai išnaudoti šio socialinio tinklo galimybes dirbdami su nuomonės formuotojais.

Nuoseklią TikTok komunikaciją vysto prekių ženklas „Sportland“. Dirbdamas su komikais ir jaunosios kartos kūrėjais, „Sportland“ savo oficialioje paskyroje publikuoja turinį, kuriame atspindi įvairias, visiems atpažįstamas gyvenimiškas situacijas, kartu organiškai integruodami ir prekybos tinkle parduodamą prekių asortimentą.

Gana plačiai influencerius TikTok platformoje pasitelkia ir mobiliojo ryšio tinklas „Pildyk“. Šio prekių ženklo paskyroje turinio kūrėjai ne tik publikuoja pramoginį turinį, bet ir dalyvauja įvairioses iššūkiuose bei virusiniuose trend’uose.

Nuomonės formuotojų reklamines integracijas TikTok’e jau ne kartą išbandė ir tokie prekių ženklai, kaip „Lidl Lietuva“, „Pieno žvaigždės“, „Taffel“ ar virtuali mokykla „Digiklasė“. Tad akivaizdu, jog TikTok gali būti tinkamas kanalas ne tik drabužių ar kosmetikos reklamai, bet ir kitų kategorijų prekių ženklams.

Ką reikėtų žinoti prieš žengiant į TikTok?

TikTok jau spėjo užsitikrinti tvirtą poziciją tarp kitų socialinių tinklų, tad išbandyti populiariausią pasaulyje programėlę savo verslo komunikacijoje daugiau nei verta.

Tačiau svarbu žinoti pagrindinę taisyklę – tendencijas čia diktuoja vartotojai. TikTok platforma yra puiki vieta prekių ženklams naudoti vartotojų sukurtą turinį ir taip pradėti kalbėti apie save, tačiau tendencijas kurti patiems gali būti sudėtinga, nes ne prekių ženklai, o vartotojai nusprendžia, koks turinys čia vertas tapti virusiniu. Tad prekių ženklams belieka aktyviai stebėti platformą, ieškoti naujausių tendencijų, atrasti tinkamiausią būdą jas adaptuoti ir spėti laiku įšokti į traukinį.

Dalinamės savo įžvalgomis, kokius pliusus ir minusus prekių ženklas turėtų pasverti, prieš planuodamas savo komunikacinius žingsnius su influenceriais TikTok platformoje.

Pliusai:

  • Žema kaina. TikTok dar pakankamai naujas socialinis tinklas, tad ir jame kuriantys influenceriai vis dar buriasi savo auditoriją bei bando perprasti besiformuojančios rinkos taisykles. Tikėtina, kad TikTok reklamą prekių ženklui pavyks įsigyti žemesne kaina nei influencerio reklamą Instagram. Taip pat, TikTok siūlo daugybę nemokamų įrankių kūrybiškam turiniui sukurti, tad tiek pats prekių ženklas, tiek nuomonės formuotojas neturi išleisti papildomų kaštų turinio apipavidalinimui, montavimui.
  • Turinio panaudojimas kituose kanaluose. TikTok’e sukurtą turinį galite panaudoti kituose kanaluose, pavyzdžiui, Instagram Reels ar Instagram Stories. Tokiu būdu padidinsite šansus pasiekti platesnę auditoriją. Vis dėlto, prieš planuojant TikTok turinį viešinti kitose platformose, reikėtų su nuomonės formuotojais susitarti dėl naudojamų garso takelių turiniui sukurti. Laisvai skambanti Dua Lipa daina TikTok’e, Instagram’e gali būti pašalinta su visu jūsų vaizdo įrašu dėl autorinių teisių pažeidimo.
  • Galimybė pasiekti didelę auditoriją. Ši platforma nuo kitų socialinių tinklų skiriasi tuo, kad sukurto turinio vieneto pasiekiamumas tiesiogiai nekoreliuoja su autoriaus suburtu sekėjų skaičiumi. TikTok algoritmas paskelbtą įrašą pirmiausia rodo nedidelei grupei vartotojų, o šiai teigiamai sureagavus į turinį, įrašas toliau rodomas platesnei auditorijai. Priešingu atveju, jeigu video nepatraukia vartotojų dėmesio, turinys pasieks sąlyginai nedidelę žmonių grupę. Tad jeigu turite gerą įdėją ir kūrybišką sprendimą jai realizuoti, tokia reklaminė integracija gali tapti viral.
  • Lengva pasiekti jaunimą. Nepaslaptis, kad didžiąją TikTok auditorijos dalį sudaro jaunimas iki 18 metų, tad jeigu jūsų sukurtas produktas ar paslauga yra skirtas jaunajai kartai, TikTok yra tas socialinis tinklas, kuriame lankosi jūsų pirkėjai.

Minusai:

  • Sunku įvertinti preliminarius rezultatus. Planuodami kampanijas Instagram, savo klientams visuomet skaičiuojame, kokį preliminarų rezultatą pasieksime dirbdami su influenceriais. Nors TikTok suteikia galimybę pamatyti įrašų rodiklius, tokius kaip peržiūrų ir pasiektų vartotojų skaičius, pasiektos auditorijos geografija šalimis bei įrašo žiūrėjimo vidurkis, remiantis jais, apskaičiuoti dar tik planuojamos kampanijos rezultatų nepavyks. Taip yra dėl to paties TikTok algoritmo, kuris kiekvieną naują įrašą rodo skirtingai auditorijai ir tik vartotojai sprendžia, koks bus sukurto turinio likimas.
  • Mažai teksto. Vaizdo įrašo aprašyme simbolių skaičius yra itin ribotas – vos 150 ženklų, įskaitant ir grotažymes. Tad jūsų reklamos pagrindinė žinutė ar vartotojo raginimas atlikti konkretų veiksmą turi būti trumpas ir konkretus. Verta pastebėti ir tai, kad TikTok nesuteikia galimybės dalintis aktyviomis nuorodomis video turinyje, tad nukreipti tikslinę auditoriją į jūsų internetinį puslapį tampa ypač sudėtinga.
  • Jauna auditorija. Kai kam tai privalumas, o kai kam trūkumas. Remiantis 2022 m. rugpjūčio mėn. Wallaroo statistika, net 60 proc. TikTok vartotojų priklauso Z kartai, o jauniausiems šios kartos atstovams šiuo metu yra 10 metų, tad teks palaukti, kol šie vartotojai įgaus perkamąją galią.
  • Tikimybė nepasiekti norimos rinkos. Unikalusis TikTok algoritmas veikia remdamasis vartotojų lokacija, tad, tikėtina, jeigu esate Lietuvoje, savo sraute tikrai išvysite lietuviškų įrašų. Vis dėlto, tas pats algoritmas sukurtą vaizdo įrašą gali parodyti ne tik lietuviams. Jeigu lietuvių auditorija į sukurtą turinį reaguoja vangiai, tačiau dėl kokių nors priežasčių įrašas patinka užsieniečiams, yra nemažas šansas, kad turinys taps populiarus ne vietinėje rinkoje.

Jeigu pasvėrę visus už ir prieš nutarėte įgyvendinti influencerių kampaniją TikTok – parašykite mums į hello@influenceriai.lt.

Mes pasiruošę dirbti kartu.
susisiekite