TikTok šlovė – ar prekės ženklui verta investuoti?

Veikiausiai po karantino laikotarpio nebus nė vieno, kuris nebūtų girdėjęs apie programėlę TikTok. Socialinių tinklų fenomenu tapusi platforma šiuo metu turi beveik milijardą aktyvių vartotojų ir milijonus vaizdo įrašų, tarp kurių praktiškai galima atrasti bet ką.

Šokių iššūkiai, interneto memais tampantys augintiniai, įvairūs prank’ai ir naujausias tendencijas bandantys perprasti vyresniųjų kartų atstovai – visa tai telpa po TikTok stogu. Nenuostabu, kad šiai platformai įgavus tokį populiarumą, dauguma verslų ėmė svarstyti, ar tai yra socialinių medijų ateitis, į kurią verta investuoti? Kol kas Lietuva dar pakankamai nedrąsiai brenda į TikTok vandenis, tačiau socialinis tinklas prekės ženklams tikrai turi ką pasiūlyti.

Sėkmę užtikrino algoritmas

Programėlės kūrėjai TikTok pristato kaip „vietą trumpos trukmės vaizdo įrašams, sukurtiems mobiliuoju telefonu“. Tai savotiška vieno kąsnio YouTube versija, kurios turinį sudaro nuo 15 iki 60 sekundžių trunkantys vaizdo įrašai. 

Platforma patraukli tuo, kad ji nemokamai suteikia daugybę galimybių kūrybiškam turiniui sukurti. Kūrėjai gali naudotis plačiu filtrų ir efektų asortimentu bei didžiule garso takelių biblioteka, kurią sudaro populiariausių dainų, televizijos laidų, filmų ar serialų garso įrašai. Garsų galeriją gali pildyti kiekvienas vartotojas, nes turinyje panaudojus originalų garso takelį, jis automatiškai tampa TikTok galerijos dalimi ir šiuo garso įrašu gali naudotis visi programėlės vartotojai. 

Vis dėlto, TikTok sėkmės formulės esminis elementas yra ne įrankiai turiniui sukurti, bet unikalus algoritmas, sugebantis prikaustyti vartotojo dėmesį per kelias sekundes. Vos atsidarius programėlę, pirmiausia išvysite ne savo draugus ar sekamus žmones, bet puslapį „For You“, kurio pavadinimas jau sufleruoja, kad ten rasite turinį, kuris yra skirtas individualiai tik jums. TikTok algoritmas nuolat mokosi iš jūsų veiksmų, įvertindamas, kokius įrašus persiunčiate savo draugams, kuriuos išsisaugote, pažiūrite ne kartą ar po pirmos sekundės nepatikusį video išjungiate. Ilgainiui jūsų TikTok srautas tampa personalizuotas pagal jūsų pomėgius, tad pažiūrėjus vieną vaizdo įrašą, norisi žiūrėti kitą, o galiausiai net nepastebite, kaip prie šios programėlės praleidote gerą pusvalandį.

Skaitant gali pasirodyti, jog visa tai jau kažkur esate girdėję ar net kažkada išbandę. Ir nesuklysite. TikTok pradininke laikoma programėlė Musical.ly, kurioje vartotojai žiopčiodavo pagal įvairius garso takelius. Vaizdo įrašų stilius ir formatų galimybės pasikeitė, kai 2017-aisiais bendrovė „Bytedance“ Musical.ly įsigijo už 1 milijardą JAV dolerių ir pervadino platformą į TikTok. Šiandien čia karaliauja ne tik lipsync tipo vaizdo įrašai – TikTok gausu šokių, gimnastikos ar net maisto gaminimo iššūkių, o pagrindinis kiekvieno kūrėjo tikslas – sukurti kažką, kas nuvilnitų po visą internetą.

Naujos galimybės prekės ženklams

TikTok visai neseniai sukūrė reklamos įrankių prekės ženklams, norintiems pasiekti savo tikslinę auditoriją šioje platformoje, beta versiją. Tiesa, kol kas dar ne visos šalys gali pasinaudoti pačio socialinio tinklo siūlomomis reklamos galimybėmis, tačiau netolimoje ateityje klientai galės rinktis iš:

Pastaruoju reklamos įrankiu jau spėjo pasinaudoti Victoria’s Secret. Prekės ženklas kvietė vartotojus pasidalinti savo 2020-ųjų metų tikslais su šūkiu „Same Me, Bolder Goals“ ir remiama grotažyme #PINK2020. Paspaudę ant grotažymės vartotojai yra nukeliami į specialų puslapį, kuriame vienoje vietoje yra pateikiama visa informacija apie kampaniją, galimybė integruoti tiesioginę nuorodą į prekės ženklo puslapį ar el. parduotuvę, taip pat čia galima rasti visus su šia grotažyme sukurtus vaizdo įrašus bei statistiką, kiek visas turinys bendrai yra sulaukęs peržiūrų. Vartotojų patogumui, TikTok paties prekės ženklo sukurtą turinį pažymi ženkliuku „Official“, kad programėlės naudotojams atskirti remiamą turinį taptų paprasčiau. 

Vis tik, norint įgyvendinti reklamines integracijas TikTok, nebūtina rinktis pačios platformos siūlomų reklamos įrankių. Štai kosmetikos prekės ženklas Fenty Beauty pasitelkęs grožio influencerę Abby Roberts jos trumpu TikTok vaizdo įrašu pristatė naują blakstienų tušą. Video metu Abby rodo, kaip per skirtingas dekadas keitėsi grožio tendencijos, susijusios su akių makiažu, tuo pat metu pristatydama ir skirtingus faktus apie blakstienų tušą – iš ko jis pirmą kartą buvo pagamintas, kada atsirado pirmasis blakstienų tušo šepetėlis ir pan. Tokio tipo integracija įrodo, kad turint gerą kūrybinę idėją ir pasirinkus efektyvų influencerį, puikią reklamą galima sukurti ir be papildomo biudžeto turinio rėmimui TikTok platformoje.

Ir jeigu manote, kad TikTok integracijos tinkamos tik rūbų ir kosmetikos prekių ženklams, pateikiame greitojo maisto restorano „Chipotle“ pavyzdį. „Chipotle“ TikTok aktyviai komunikuoja jau metus, savo komunikacijoje pasitelkdami platformoje puikiai veikiančius iššūkius. Pernai gegužę restoranas pasidalino vaizdo įrašu, kurio metu jų darbuotojas meistriškai uždaro burito dubenį dangčiu. Darbuotojo kasdienį veiksmą „Chipotle“  nusprendė paversti iššūkiu su grotažyme #ChipotleLidFlip ir influencerių pagalba iššūkis sparčiai išplito visame TikTok tinkle. Šiandien po #ChipotleLidFlip grotažyme yra sukurta galybė vaizdo įrašų, kurių bendras peržiūrų skaičius jau yra perkopęs 300 milijonų. Verta paminėti, kad ši iššūkio kampanija buvo sukurta dar tada, kuomet TikTok nesiūlė galimybės reklamines grotažymes papildomai remti.

Pirmieji žingsniai lietuviškame TikTok

Nors Lietuvoje paties TikTok siūlomų reklamos įrankių išbandyti dar negalime, kai kurie prekės ženklai jau susipažįsta su šio socialinio tinklo galimybėmis. Visai neseniai  kūno priežiūros priemonių prekės ženklas „Nature Box“ įgyvendino #NatureBoxChallenge iššūkį, kurio metu Lietuvos influencerės rodė savo pasikeitimus prieš ir po „Nature Box“ produkto panaudojimo. Kampanijoje dalyvavo 3 influencerės, o po #NatureBoxChallenge grotažyme sukurti vaizdo įrašai šiuo metu turi daugiau kaip 57 tūkstančius peržiūrų.

Gana plačiai influencerius TikTok platformoje pasitelkia ir Fanta Lietuva. Dirbdami su jaunosios kartos kūrėjais, Fanta ne tik turi susikūrę originalų garso takelį, kurį įdainavo atlikėjas Niko Barisas, bet ir drauge su influenceriais įgyvendina įvairius iššūkius – Fantos šokis, žongliravimas buteliukais ar net iliuzijų kūrimas, šokinėjant nuo vieno butelio kamštelio ant kito. #fantalietuva grotažyme pažymėti vaizdo įrašai yra peržiūrėti daugiau nei 625 tūkstančius kartų, o oficiali Fanta Lietuva TikTok paskyra šiuo metu turi pustrečio tūkstančio sekėjų.

Ką reikėtų žinoti prieš žengiant į TikTok?

TikTok vis dar išgyvena ankstyvąją kūrimosi stadiją, tačiau augantis platformos populiarumas ir būsimi reklamos įrankiai leidžia manyti, kad TikTok netolimoje ateityje užsitikrins tvirtą poziciją tarp kitų socialinių tinklų. Dalinamės savo įžvalgomis, kokius pliusus ir minusus prekės ženklas turėtų pasverti, prieš planuodamas savo komunikacinius žingsnius su influenceriais TikTok platformoje.

Pliusai:

Minusai:

Jeigu pasvėrę visus už ir prieš nutarėte įgyvendinti influencerių kampaniją TikTok – parašykite mums į hello@influenceriai.lt, drauge galim nuveikti daugiau!

Tekstą parengė mūsų projektų vadovė Aistė Stalmokaitė.