Lietuvos nuomonės formuotojų apklausos 2020 rezultatai

Lietuvos nuomonės formuotojų rinka auga kasmet. Per vienerius metus nuo 2019 m. lapkričio mėnesio influencerių skaičius Lietuvoje padidėjo: 5 žmonės perkopė 100 tūkst. sekėjų ribą ir padidino mega influencerių gretas, prisidėjo net 85 makro influenceriai, perkopę 25 tūkst. sekėjų ribą, mikro influencerių skaičius išliko panašus – apie 1.5 tūkst., o nano influencerius ir toliau skaičiuojame dešimtimis tūkstančių.

No alt text provided for this image
Kaip kilo mintis alikti Lietuvos nuomonės formuotojų apklausą?

Įprastai mėgstame aptarti, ką mes galvojame apie influencerius, tačiau šįkart mes nusprendėme paklausti, ką jie galvoja apie mus, t.y. apie prekių ženklus ir partnerystes su jais.

Influenceriai.lt atliko Lietuvos influencerių apklausą, kurioje dalyvavo 95 turinio kūrėjai iš visų pagrindinių kategorijų: mikro, makro ir mega. Net 80% apklausos dalyvių sudarė moterys, tai puikiai atspindi ir nuomonės formuotojų rinką, kurioje dominuoja moterys.

No alt text provided for this image

 

Šios apklausos tikslas paprastas – sužinoti influencerių nuomonę apie bendradarbiavimą su prekių ženklais ir padėti reklamos užsakovams geriau suprasti nuomonės formuotojų poreikius bei požiūrį.

Iš influencerių reakcijų supratome, kad jiems svarbu būti išgirstiems ir išklausytiems. Tad džiaugiamės, kad turime galimybę įgarsinti jų mintis.

No alt text provided for this image
Influenceriai ir jų sekėjai

Pasiteiravome nuomonės formuotojų, kas juos įkvėpė kurti turinį socialiniuose tinkluose?

Didžiausio populiarumo sulaukęs atsakymas maloniai nudžiugino – didžioji dalis influencerių įvardino, kad labiausiai juos įkvėpė bendruomenės ir bendravimo poreikis. 18% tai – savirealizacijos galimybė. Trečioji priežastis – pragmatiška, tai galimybė paversti šią veiklą pagrindiniu pajamų šaltiniu. Dar 16% įkvėpė galimybė formuoti nuomonę ir daryti įtaką.

No alt text provided for this image

 

Sekame influencerius dėl skirtingų priežasčių. Paprašėme jų įvardinti tris priežatis, dėl kurių, jų nuomone, juos seka jų auditorija?

90% influencerių nurodė manantys, kad auditorija juos seka dėl to, kad jie yra savimi ir atvirai dalinasi savo autentiška asmenine patirtimi. Kiti du populiariausi pasirinkimai buvo: vertinga informacija bei aktualus turinys, su kuriuo gali susitapatinti sekėjai. Dalis kūrėjų savo auditoriją pritraukia juokingu, atpalaiduojančiu turiniu. Na o mažiausiai nuomonės formuotojų nurodė, kad yra sekami dėl to, kad patys seka tendencijas ir stebina sekėjus savo turiniu. Tam pritariame ir mes, nes, deja, didžiosios dalies Lietuvos influencerių turinys nepasižymi itin kūrybiškais sprendimais.

No alt text provided for this image
Influenceriai ir rodikliai

Influencerių efektyvumo rodiklius seka ne tik prekių ženklai, bet ir patys influenceriai. Kurie rodikliai svarbiausi atrodo jiems? 

Džiugina, kad dauguma influencerių supranta, kad sekėjų skaičius nėra esminis rodiklis. Jį pasirinko tik 7%. Tuo tarpu net 60% svarbiausiu rodikliu laiko sekėjų įsitraukimą. Penktadalis – pasiekiamumą, o 13% – asmenines sekėjų žinutes.

No alt text provided for this image

 

Žvelgiant iš prekių ženklo perspektyvos, svarbiausias rodiklis priklauso nuo tikslo. Pavyzdžiui, jei įmonės tikslas – didinti žinomumą, svarbiausią vaidmenį atlieka tikslinės auditorijos pasiekiamumas. Jei pardavimai – svarbiausi bus nukreipimai į prekės ženklo tinklapį ar nuolaidos kodo panaudojimas.

No alt text provided for this image
Influenceriai ir reklama

Paklausėme influencerių ir pikantiškų klausimų – ar yra reklamavę tai, ko nėra išbandę?

Didžioji dauguma atsakė, kad niekada nėra reklamavę neišbandyto produkto, tačiau 24% pripažino, kad keletą kartų teko. 2% atsakė, jog neišbandytus produktus reklamavo daugybę kartų.

No alt text provided for this image

 

Svarbu pažymėti – jei nuomonės formuotojas dalinasi teigiama nuomone apie reklamuojamą produktą ar paslaugą, kai nėra jos išbandęs – tokios informacijos skleidimas gali būti laikomas klaidinančia reklama.

No alt text provided for this image

 

Nors vartotojams gali atrodyti, kad influenceriai reklamuoja labai daug prekių ženklų, tačiau paklausa iš tiesų didesnė nei pasiūla. 

Paklausti, kaip dažnai atsisako reklamos pasiūlymų beveik 70% atsakė, kad dažnai. Nei vienas nuomonės formuotojas neatsakė, kad niekada neatsisako reklamos užsakymų.

No alt text provided for this image

 

Paprašyti įvardinti pagrindines priežastis, dėl kurių atsisako reklamos užsakymų, didžioji dauguma nurodė šias: 

  • Daugiausia influencerių atsisako pasiūlymo, kai neatitinka jo ir prekių ženklo vertybės. Taip pat, kai nepatinka produktas ar paslauga. Išties galime pasidžiaugti šiais atsakymais, kadangi geriausiai reklama veikia tada, kai yra nuoširdi ir neprieštarauja influencerio deklaruojamoms vertybėms – tai kuria ir skatina sekėjų pasitikėjimą.
  • Trečia pagal populiarumą priežastis – nepakankamas atlygis. Šia tema ypač dažnai diskutuojame komandoje – esame už derybas, tačiau taip pat – už sąžiningą ir rezultatus atitinkantį atlygį.
  • 31% nurodė, kad atsisako barterinių mainų pasiūlymų.
  • 27% atsisako pasiūlymų dėl partnerystės su konkuruojančiu prekių ženklu.
No alt text provided for this image

 

Vieningiausias nuomonės formuotojų atsakymas buvo į klausimą, kokia reklama jų kanale veikia efektyviausiai.

Net 82% nurodė, kad efektyviausia reklamos forma – tai ilgalaikė ambasadorystė.

Ambasadorystė yra ir viena iš pagrindinių šių metų temų influencerių marketinge. Žinoma influencerių marketingo agentūra Fohr iš New Yorko šiemet paskelbė, kad nuo šiol tampa ambasadorių agentūra. Mūsų agentūra prieš metus įgyvendino dvi ambasadorių programas, šiemet skaičiuojame jau penkias.

No alt text provided for this image

 

Kuo influenceriai skiriasi nuo ambasadorių? Ambasadorystė – tai ilgalaikė abipusiu pasitikėjimu pagrįsta partnerystė tarp prekės ženklo ir influencerio, trunkanti metus ar ilgiau. Įprastai ambasadoriui mokamas metinis ar mėnesinis atlygis, o ambasadorius kuria ne tik apmokamą, bet ir organišką turinį.

No alt text provided for this image

 

Kurdami 2021 metų influencerių marketingo strategiją, prekių ženklai turėtų pagalvoti, ar gali turimą santykį su nuomonės formuotojais paversti strategine ilgalaike partneryste, įtvirtinant influencerius kaip neatsiejamą savo prekės ženklo tapatybės dalį.

Paprašėme nuomonės formuotojų išreitinguoti dažniausias klaidas, kurias, jų nuomone, daro prekių ženklai dirbdami su influenceriais? 

Daugiausiai nuomonės formuotojų nurodė, kad pagrindinė prekių ženklų klaida, kai jie kreipiasi nepasidomėję influencerio asmenybe, pomėgiais ar vertybėmis. Antroji pagal populiarumą klaida – pernelyg griežtos komunikacijos gairės, kurios nesuteikia nuomonės formuotojui laisvės kurti. Trečiąją vietą dalinasi dvi klaidos: reikalavimas suderinti visą turinį ir paties prekės ženklo nežinojimas, ko nori. Paskutinioji dėmesio verta klaida – tai grįžtamojo ryšio nebuvimas pasibaigus bendradarbiavimui ar net ir kampanijos metu.

No alt text provided for this image
Influenceriai ir įkainiai

Influencerių įkainiai kyla kasmet, kartais net ir po keletą kartų. Paklausėme nuomonės formuotojų, ar ketina didinti savo paslaugų įkainius 2021.

Reikšmingai įkainius didinti ketina tik 6 % nuomonės formuotojų. Kiti lieka nuosaikūs – įkainius didins iki 20% arba išlaikys tokius pačius.

No alt text provided for this image

 

Pastebime, jog influencerių kainos – vis dar neįmenama paslapis daugumai, norinčių išbandyti šią reklamos priemonę, tad šia tema esame parašę straipsnį, kurį galite rasti čia.

Visi nuomonės formuotojai nurodė bent po kelis atvejus, kuomet savo įkainiams pritaiko nuolaidas.

Net 91% nurodė, kad nuolaidas taiko ilgalaikėms partnerystėms, o 56% – kai perkamas didelis turinio kiekis.

51% nuolaidas taiko labdaringoms ar socialinėms akcijoms. Remiantis mūsų patirtimi, influenceriai sutinka prisidėti prie socialinių akcijų ir neatlygintinai, tačiau svarbu pasirinkti tinkamus žmones bei aiškiai pristatyti jiems problematiką ir tikslą.

Nemaža dalis nuomonės formuotojų nuolaidas linkę taikyti, kai prekės ženklas jiems labai patinka, tai skatina dar labiau ieškoti tikrų prekės ženklo fanų.

No alt text provided for this image

Influenceriai ir reklamos žymėjimas

Neretai mūsų rinkoje jaučiamės tarsi reklamos policija, kadangi aktyviai edukuojame ir influencerius, ir prekių ženklus, kaip teisingai žymėti reklamą. Todėl mums buvo smalsu paklausti, kaip dažnai prekių ženklai ar agentūros reikalauja žymėti reklamą pagal Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gaires.

Balsai tarp „visada“ ir „dažnai“ pasidalino beveik po lygiai ir tai džiugina. Tačiau 11% nuomonės formuotojų nurodė, kad žymėti reklamą yra prašomi tik kartais.

Praktikoje vis dar pastebime labai daug pažeidimų ir netinkamų reklamos žymėjimo atvejų, tad puiki proga priminti, kad už tinkamą reklamos žymėjimą yra atsakingas ir užsakovas, ir nuomonės formuotojas, o bauda prekės ženklui siekia iki 3% metinių pajamų.

No alt text provided for this image

 

Pačių nuomonės formuotojų požiūris į reklamos žymėjimą yra teigiamas. 75% žymi reklamą ir mano, kad tai svarbu ir reikalinga. Kita vertus, 17% žymi, nes privaloma, bet mano, kad tai nereikalinga.

No alt text provided for this image

Influenceriai ir pandemija

Atliepdami šių dienų aktualijas, paklausėme nuomonės formuotojų kokią įtaką jų veiklai padarė korona virusas.

53% padarė žymią arba nežymią teigiamą įtaką, 29% – žymią arba nežymią neigiamą įtaką, na o 18% – jokios įtakos. Kaip ir prekių ženklams, taip ir influenceriams, priklausomai nuo jų veiklos srities, koronos viruso įtaka buvo labai skirtinga.

No alt text provided for this image

Influencerių linkėjimai

Pabaigai, paprašėme nuomonės formuotojų parašyti linkėjimus prekių ženklams 2021-iesiems. Linkėjimų buvo labai daug ir labai prasmingų, tačiau ranktiniai žodžiai buvo labai panašūs – vertybės, nuoširdumas, individualumas, laisvė, atsakingumas bei pasitikėjimas.

No alt text provided for this image
Tekstą parengė Influenceriai.lt įkūrėja Laura Aleksandravičė.